| 550 lat Mikołaja Kopernika | | | | | | | |
| Szukaj znaku | | | W bazie OSEC (3568 członków/członkiń PZK):
|
| | | | |
| Użytkowników online | | | Gości online: 16
Użytkowników online: 0
|
| | | | |
|
| Artykuły: Faq. Instrukcje i helpy. | | | Zasady publikacji materiałów na Portalu PZK.
Zasady publikacji informacji przez członków na Portalu PZK
1/ Każdy członek PZK ma prawo do publikacji informacji na Portalu PZK.
2/ Prawo to realizowane jest poprzez możliwość zgłoszenia informacji do publikacji przez zarejestrowanego Użytkownika Portalu i Forum Dyskusyjnego zgodnie z zapisem Pkt. 14 regulaminu.
3/ Regulamin portalu i forum dyskusyjnego PZK (zwany dalej "regulaminem") obowiązuje wszystkich zarejestrowanych użytkowników portalu Polskiego Związku Krótkofalowców (PZK) - zwanego dalej "portalem" - i forum dyskusyjnego PZK - zwanego dalej "forum dyskusyjnym".
4/ Za treść publikowanych informacji odpowiada ich autor lub osoba, która dokonała zgłoszenia danej publikacji.
5/ Zgodnie z punktem 14 regulaminu. Użytkownicy portalu są zobowiązani do właściwego korzystania z mechanizmów publikacji treści - zgodnie z ich przeznaczeniem. W szczególności: a) w systemie newsów - należy wysyłać do publikacji informacje o wydarzeniach mających charakter jednorazowy lub informacje określane jako nowinki. Informacje tego typu są systematyzowane chronologicznie i dopuszcza się ich usuwanie (zwłaszcza informacji zdezaktualizowanych). W czasie wysyłania newsa do publikacji należy wskazać najodpowiedniejszą dla niego kategorię newsów. b) w systemie linków - należy wysyłać do publikacji odsyłacze do stron www związanych z tematyką radiokomunikacyjną, zwłaszcza o charakterze radioamatorskim. W czasie wysyłania linku do publikacji należy wskazać najodpowiedniejszą dla niego kategorię linków. c) w systemie artykułów - można wysyłać do publikacji informacje, które nie dezaktualizują się lub są na tyle istotne, aby ich prezentacja była niezależna od upływu czasu (np. wyniki zawodów, komunikaty, informacje, dokumenty, itp.). W czasie wysyłania artykułu do publikacji należy wskazać najodpowiedniejszą dla niego kategorię artykułów (patrz poniżej - kategorie tematyczne NEWS). d) w systemie komentarzy* (do newsów, artykułów, innych treści) - dopuszcza się jednorazowe skomentowanie przez użytkownika portalu danej treści. Zabronione jest w systemie komentarzy prowadzenie dyskusji (np. umieszczanie przez użytkownika więcej niż jednego komentarza do tej samej treści lub odnoszenie się do innego komentarza zamiast do komentowanej treści). * opcja ta jest w chwili obecnej wyłączona.
6/ Szczegółowe zasady publikacji NEWS. Od grudnia 2009 do czerwca 2014 r. około 5% newsów z puli zgłoszonych nie zostało opublikowanych. Za ostatnie 2 lata NEWS-y do publikacji zgłosiło 171 zarejestrowanych na portalu członków PZK. W tej grupie 171 piszących są też tacy, którzy zgłosili 20-30 newsów. Od 12.2009 roku zgłaszających newsy było 230 (08.2014). Liczba piszących systematycznie rośnie. Przyczyny odrzucenia zgłoszonego newsa są zawsze proste: - materiał szkodliwy dla PZK, - materiał fałszywy lub zmanipulowany, - merytorycznie tak fatalny, że nie daje się go w praktyce poprawić bez napisania go od nowa, - brak jednoznaczny autora publikacji (news nie podpisany) lub podpisany przez kogoś innego z brakiem możliwości kontaktu i weryfikacji informacji, /brak telefonu do piszącego, brak adresu e-mail/. Mechanizm portalowy zgłaszania news do publikacji nie przewiduje identyfikacji piszącego (poza znakiem zalogowanego), jest to anonimowy automat, - news jednozdaniowy i nawet w tym jednym zdaniu “prymitywny”, często trzeba dopisywać w takim newsie treść, - newsy dotyczące polskich zawodów w 90% są odrzucane. Do tego jest Kalendarz zawodów PZK. Gdyby publikować news dot. zawodów krajowych – newsy te zdominowałyby portal, - nie są publikowane wielokrotne nekrologii (zdarzyły się pojedyncze przypadki publikacji więcej niż jednego newsa S.K.). To co powyższe, to jest “procedura standardowa”. Każdy zgłaszany materiał jest analizowany.
7/ Sprawy techniczno-wykonawcze. a/ Przy tworzeniu NEWS-ów i artykułów nie należy używać edytora Word (MS Office). Kody kontrolne MS nie są „trawione” przez portal (podobnie jest w przypadku większości portali CMS). Proszę materiał (teksty) kopiować do Notatnika z Windows i dopiero z niego kopiować (CTRL-V, CTRL-C) do okienka zgłaszania materiału. To samo dotyczy wklejania materiału na Forum Dyskusyjnym PZK.
b/ Jeżeli ktoś przysyła materiał do publikacji z pominięciem ww. zautomatyzowanej procedury to materiał musi byś w następującym standardzie:
- teksty i opisy muszą być w pliku MS Office, ale tylko i wyłącznie w pliku "rtf" lub "doc". Materiał fotograficzny nawet jeśli jest wklejony do artykułu musi być dodatkowo dołączony w postaci plików graficznych (np. jpg, jpeg, gif, etc..).
c/ Każdy przysyłany do publikacji materiał musi być sygnowany przez autora.
8/ NEWS-y na portalu PZK poza nielicznymi przypadkami nie są usuwane. Pozostają na trwałe. W związku z tym należy zwracać również uwagę na linki w NEWS zgłaszanych do publikacji. Linki te powinny mieć charakter linków stałych. Oznacza to, że materiał zamieszczany na stronach do których są te linki również powinien mieć charakter stały.
9/ Poza szczególnymi, uzgodnionymi przypadkami, proszę nie przysyłać materiału do publikacji do administratora PZK. Proszę używać ww. narzędzi zintegrowanych z Portalem PZK.
Administrator portalu PZK Zygmunt Szumski SP5ELA
Warszawa, 25.06.2010, aktualizacja 5.08.2014
Dodatek. Kategorie NEWS-ów
|
| | | | |
|
| Logowanie | | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
| | | | |
|